2012. június 21., csütörtök

„Who's that girl?...” - Bemutatkozik az eVe ékszer, és nyereményjáték!


Nem rég bukkantam rá eVe-re aki nagyon szép ötvös és designer ékszereket készít. Egyből meg is akadt a szemem egy szépségen, amit azóta be is rendeltem, úgyhogy most várom, hogy átvehessen, mert már el is készült, nagyon izgatott vagyok. =) Az eVe márkát egyébként Reményi Éva álmodta meg, vele beszélgettem kicsit, hogy Ti is jobban megismerhessétek.

„Kislány, és az ő pöttyös labdája” / Forrás: eVe

Mióta foglalkozol ékszerkészítéssel? Honnan jött az ötlet?
Ékszerkészítéssel hobby szinten 5-6 éve foglalkozom, de a történet a tanulmányok elkezdésével vált komolyabbá. Az ötvösséget Reményi Katalin ötvösművész nyitott alkotóműhelyében tanultam egy évig, majd beiratkoztam a Práter utcai, Budapesti Szolgáltató- és Kézművesipari Szakképző Iskola kétéves, ötvös-aranyműves szakára.


Milyen anyagokkal dolgozol?
Leginkább rézzel és ezüsttel dolgozom, de igény esetén aranyból is készítek ékszereket.

Honnan inspirálódsz egy-egy új ékszer megálmodásánál?
Ezt elég nehéz meghatározni, szinte bármiből a környezetemben. Sokszor egy-egy forma vagy akár a látottak hangulata is elég ahhoz, hogy megszülessen egy új ötlet. Viszonylag szerencsésnek tartom magam ezen a téren, mert vannak időszakok, amikor szinte csak úgy áradnak az ötletek. Gyakran hangzik el a kérdés: Ezt hol láttad? vagy „Ez, hogy jutott eszedbe”.  A válasz általában az, hogy csak úgy jött. J




Mik a kedvenc motívumaid?
Szeretem az egyszerűbb, letisztult formákat. A tavaszi/nyári kollekció ékszerein leggyakrabban fellelhető formák a körök, pöttyök, kockák, szívek.  Nagy kedvencem, az általam „Jancsi és Julisnak” nevezett fülbevalópáros, ami tulajdonképpen egy fiú lány piktogram szerelmes kivitelben. J  


„Jancsi és Julis” / Forrás: eVe


Mi volt az első ékszered, ami elindított a pályán?
Az alkotóműhelyben elsőként a domborításra kaptam rá, nagyon tetszettek – és tetszenek a mai napig  – a durvábban megmunkált, kalapált felületek. Elsőként egy „cintányér” fülbevalót készítettem, ami azóta gyerekkori barátnőmnél landolt.  A domborított ékszerek szerves részét képezik a kollekcióknak, számomra és a vásárlóim számára is szerencsére megunhatatlanok. Talán azért mert látszik rajta, hogy nem egy gép préselte, hanem kézi erővel hozták létre, sok ezer kalapácsütéssel. 


Gyönyörű a vizsgamunkád, tényleg egy álom, bemutatnád pár mondatban a tervezési és kivitelezési folyamatát és hányast kaptál rá? =)
A vizsgamunkám furcsa módon nem tükrözi teljes mértékben az eVe ékszerek stílusát, hiszen inkább a keleti ékszerekre emlékeztető túldíszítettség fellelhető rajta.  Néhány évvel ezelőtt részem volt egy hosszabb keleti utazásban, ami mondhatni felért egy álommal. Lenyűgözött, mind a ruha-, mind az ékszerviselet színessége, díszessége és gazdag motívumkincse. 

Forrás: eVe

A vizsgamunka elkészítésénél részben ezekből merítettem. Emellett fontos szempont volt az is, hogy olyan ékszert készítsünk, amelyen minél több munkafolyamatot és technikát tudunk bemutatni. Két hónapig készült a nyakék, és legnagyobb örömömre ötöst kaptam rá. J

Forrás: eVe

Forrás: eVe

Melyik a kedvenc munkád és miért?
Nehéz kérdés, mert általában nincs állandó kedvenc. Most talán a pöttyös lapgyűrűk meg a gömbmedálok viszik a pálmát. De szeretem a cintányérgyűrűket is, amikben talán a legjobb, hogy nagyon mutatósak önmagukban is és akár sportos, akár csini ruhához is jól passzolnak.


Melyik ékszeredből vásároltak a legtöbbet?
Ha emlékeim nem csalnak a Jancsi és Julis fülbevalópárosára jött a legtöbb megrendelés.  Meglepő volt számomra, hogy ekkora sikere van, főként mert félig-meddig csak viccnek szántam, de nagyon örültem neki, hogy ilyen sokan értékelték!  


Hol szerezhetőek be az ékszereid?
Az ékszereimet a Mono Fashionben vagy bemutatótermemben Solymáron lehet megvásárolni, de ha valakinek egyik sem ideális, ezen a téren elég rugalmas vagyok. Ritkábban vásárokban is feltűnök, ami FB üzenő falamon nyomon követhető.  A nyár egyik biztos pontja  a Művészetek-völgye, ahol augusztus 1-től 5-ig vagyok megtalálható, Kapolcson a Petőfi Sándor utca 19/A szám alatt. Jelenleg készül új honlapom is, ahol ugyancsak megtalálható lesz majd minden aktualitás. www.evekszer.hu



Forrás: eVe


Tervezel saját boltot?
A rövid távú tervek között szerepel a műhelyem melletti bemutatóterem felújítása, ami egyben boltként is funkcionálna. Hosszabb távon ugyan megfordult már a fejemben egy saját bolt Budapesten, de az elkövetkező pár évben egyelőre nem mernék még belevágni.


Mi az álmod, amit szeretnél ha megvalósulna? =)
Az álom egy része talán már meg is valósult, megtaláltam azt a „foglalkozást”, amit fáradhatatlan szenvedéllyel és mindig nagy örömmel végzek.  
eVe


Ez a kollekció annyira jó, hogy nagyon! / Forrás: eVe


Ami engem egyébként megfogott eVe munkáiban, az az hogy vannak "egyszerűbb" (azért egyik se egyszerű =) ) és nagy gonddal megmunkált ékszerei is, így minden igényt kielégít. A natúr színű réz számomra olyan hangulatot ad az ékszereknek, ami elvarázsol. Látszik, hogy bármilyen alkalomhoz illő lehet, illetve egy laza, rohangálós nap szettjét is fel tudja dobni. Ezért is választottam tőle azt az ékszert amelyiket (még nem árulom el melyiket, majd megmutatom, ha nálam van =) ), mert érzem, hogy mindenhez menni fog. Illetve egyből láttam belső szemeimmel magamon, így nem állhattam ellen neki. =)


Forrás: eVe


Forrás: eVe

Forrás: eVe

Forrás: eVe

Forrás: eVe


Tetszik még az ékszerek játékossága, az anyag azon "durvasága", amit eVe is említett — a kalapácsos ütős. Kell egy (-két-három-négy...) ilyen is mindenki gyűjteményébe, na! Úgyhogy.... ;)


Nyereményjáték!
Éva volt olyan kedves, és felajánlott nektek egy ékszert, hogy lehessen is valakinek egy saját eVe-je, úgyhogy most játékot indítunk egy gyönyörű gyűrűért! Érte:



Amiért nem kell mást tenni, mindt Likeolni eVe oldalát és a blogom nyilvános követőjének lenned, illetve még kitölteni a jelentkezési lapot és válaszolni a feltett, nagyon nehéz kérdésre. =)
A játék egyébként 2012. június 21-től július 5 éjfélig tart! Sorsolás az ezt követő 1-2 napban.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése